ПОЛОЖЕННЯ
про Кілійське міжрайонне
управління водного господарства

І. Загальні положення

1. Кілійське міжрайонне управління водного господарства (далі – Управління) є бюджетною неприбутковою організацією, яка утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, і належить до сфери управління Державного агентства України з розвитку меліорації, рибного господарства та продовольчих програм (далі – Держрибагентство).
2. У своїй діяльності Управління керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства аграрної політики та продовольства України, наказами Держрибагентства, іншими нормативно-правовими актами та цим Положенням.
3. Управління у межах своїх повноважень забезпечує на території Білгород-Дністровського району (Татарбунарської, Дивізійської, Лиманської, Тузлівської териториальних громад), Болградського району (Арцизької, Теплицької, Павлівської територіальних громад) та Ізмаїльського району (Кілійської, Вилківської, Суворовської територіальних громад) Одеської області вирішення питань щодо гідротехнічної меліорації земель та експлуатації державних водогосподарських об’єктів комплексного призначення, міжгосподарських меліоративних систем.
4. Управління є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в органах Казначейства та банків, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням.
5. Найменування та місцезнаходження Управління:
Повна назва – Кілійське міжрайонне управління водного господарства.
Скорочена назва – Кілійське МУВГ.
Місцезнаходження: вул. Богдана Хмельницького, 78, м. Кілія, Ізмаїльський район, Одеська область, 68303.

ІІ. Основні завдання

1. Основними завданнями Управління є:
– участь у реалізації державної політики щодо гідротехнічної меліорації земель та експлуатації державних водогосподарських об’єктів комплексного призначення, міжгосподарських меліоративних систем;
– організація експлуатації гідротехнічних споруд та меліоративних систем, виконання поточних і капітальних ремонтів меліоративних систем і водогосподарських об’єктів комплексного призначення, що є об’єктами державної власності, а також ліквідація наслідків аварій на цих спорудах;
– організація виконання заходів загальнодержавних і регіональних програм щодо розвитку гідротехнічної меліорації земель і поліпшення екологічного стану меліорованих угідь, експлуатації державних водогосподарських об’єктів комплексного призначення, міжгосподарських меліоративних систем;
– проведення на регіональному рівні оцінки, прогнозу щодо поліпшення меліоративного стану осушувальних, зрошуваних і прилеглих до них земель, розвитку гідротехнічної меліорації земель і надання з цих питань рекомендацій;
– організація діяльності щодо забору, очищення поверхневих вод та розподілу питної води.
2. Управління відповідно до покладених на нього завдань:
– вносить пропозиції Держрибагентству, органам виконавчої влади та місцевого самоврядування щодо розроблення державних цільових і регіональних програм з питань гідротехнічної меліорації земель та експлуатації державних водогосподарських об’єктів комплексного призначення, міжгосподарських меліоративних систем, бере участь у їх реалізації;
– здійснює організацію експлуатації державних водогосподарських об’єктів комплексного призначення, меліоративних систем, що перебувають у його оперативному управлінні;
– бере участь у забезпеченні балансу водних ресурсів у межах зони діяльності шляхом транспортування води державними меліоративними системами відкритого (штучно створені та істотно змінені водні об’єкти, канали) та закритого типу (водогони, трубопроводи, насосні станції) для потреб гідротехнічної меліорації та надає доступ до точки водовиділу первинним водокористувачам;
– здійснює організацію робіт з капітального та поточного ремонтів державних водогосподарських об’єктів комплексного призначення, міжгосподарських меліоративних систем, що перебувають у його оперативному управлінні, вживає заходи щодо їх збереження;
– співпрацює в установленому порядку з органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності;
– за участю місцевих державних адміністрації визначає потребу у централізованих капітальних вкладеннях, вишукує та залучає інші джерела для фінансування робіт, пов’язаних з реконструкцією та будівництвом меліоративних систем;
– приймає участь у виконанні заходів державних і регіональних цільових програм з питань гідротехнічної меліорації земель та експлуатації державних водогосподарських об’єктів комплексного призначення, міжгосподарських меліоративних систем;
– подає до Держрибагентства бюджетну, фінансову, статистичну, відомчу та іншу звітність, оперативну інформацію з питань утримання та експлуатації меліоративних систем;
– надає пропозиції до правил експлуатації меліоративних систем, які перебувають на його балансі, для подальшого їх затвердження Держрибагентством;
– надає пропозиції до режимів експлуатації загальнодержавних меліоративних систем, які перебувають на його балансі, і подає їх на встановлення до Держрибагентства;
– залучається до здійснення контролю за дотриманням встановлених режимів експлуатації загальнодержавних меліоративних систем;
– надає пропозиції щодо умов експлуатації меліоративних систем у разі приватизації майна сільськогосподарських підприємств, які мають у своєму користуванні меліоровані землі, з метою недопущення порушення технологічної цілісності та процесу функціонування цих систем;
– бере участь у здійсненні моніторингу стану ґрунтів у зонах впливу меліоративних систем, меліоративного стану зрошуваних та осушуваних земель, технічного стану меліоративних систем;
– здійснює організацію контролю якості поверхневих, очищених та зворотних (стічних) вод;
– здійснює діяльність, пов’язану з придбанням, зберіганням, перевезенням, використанням прекурсорів;
– бере участь в інвентаризації та паспортизації загальнодержавних і міжгосподарських меліоративних систем;
– здійснює функції з оперативного управління об’єктами державної власності, що є на балансі Управління;
– бере участь у здійсненні обліку державного меліоративного фонду, планування робіт з утримання державних меліоративних систем і складанні технічної документації на їх поточний і капітальний ремонти;
– здійснює облік забраної, поданої та перекачаної води насосними станціями на державній меліоративній мережі, проводить гідрометричні роботи;
– бере участь у реалізації науково-технічної політики у сфері гідротехнічної меліорації земель, впроваджує науково-технічні розробки та застосовує нові технічні рішення з питань експлуатації водогосподарських об’єктів;
– організовує в межах, визначених законодавством, роботу, пов’язану із забезпеченням єдності та необхідної точності вимірювань, підвищенням рівня метрологічного забезпечення діяльності у сфері гідротехнічної меліорації земель та експлуатації державних водогосподарських об’єктів комплексного призначення, міжгосподарських зрошувальних і осушувальних систем відповідно до вимог нормативних документів з метрологічної діяльності;
– здійснює впровадження у виробництво винаходів раціоналізаторських пропозицій, досвіду з питань експлуатації меліоративних систем;
– забезпечує проведення робіт із запобігання пошкодженню та аваріям на гідротехнічних спорудах державних меліоративних систем, а також з ліквідації наслідків аварій;
– забезпечує проведення планово-запобіжних ремонтів меліоративних систем і споруд;
– здійснює контроль за якістю виконання робіт з ремонту гідротехнічних споруд, гідромеханічного та електротехнічного устаткування водогосподарських об’єктів у межах своїх повноважень;
– визначає існуючий та перспективний потенціал енерговикористання та енергозбереження, упроваджує енергозберігаючі заходи;
–  здійснює в установленому порядку добір кадрів, формує кадровий резерв, організовує роботу з підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників Управління, а також осіб, зарахованих до кадрового резерву;
– розглядає у межах повноважень звернення громадян з питань, пов’язаних з його діяльністю;
– здійснює інші функції, пов’язані з виконанням покладених на нього завдань, відповідно до законодавства України.

ІІІ. Права та обов’язки

1. Управління має право:
– надавати платні послуги на замовлення юридичних і фізичних осіб на підставі господарських та цивільно-правових договорів.
– використовувати отримані доходи виключно для здійснення видатків на покриття витрат, пов’язаних з організацією та наданням таких послуг, своє утримання, а також видатків на інші напрями для реалізації цілей і завдань, передбачених Положенням;
– скликати в установленому порядку наради з питань, що належить до його компетенції та видавати накази організаційно-розпорядчого характеру, а також здійснювати контроль за їх виконанням;
– виконує в межах визначених законодавством функцій замовника на проектування, будівництво і реконструкцію об’єктів інженерної інфраструктури, уразі делегування йому таких повноважень;
– брати та здавати в оренду рухоме та нерухоме майно відповідно до законодавства України;
– брати участь у здійсненні заходів протипаводкового захисту на об’єктах інженерної інфраструктури водогосподарсько-меліоративного комплексу;
–  ініціювати перед заінтересованими органами обстеження об’єктів інженерної інфраструктури внутрішньогосподарських меліоративних систем;
–  розробляти положення про порядок виплати доплат і надбавок, умови та розміри преміювання;
–  здійснювати інші повноваження відповідно до законодавства України.
2. Управління зобов’язане:
– забезпечувати раціональне використання та збереження закріпленого за ним майна, об’єктів виробничого та іншого призначення, що перебувають на балансі Управління;
– відкривати рахунки в органах Казначейства та банках;
– здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти відповідно до законодавства України;
– забезпечувати своєчасну сплату податків і зборів (обов’язкових платежів) до бюджету та державних цільових фондів відповідно до законодавства України;
– додержуватися законодавства про працю, соціальне страхування, правил і норм охорони праці, техніки безпеки та пожежної безпеки;
– забезпечувати цільове і раціональне використання бюджетних коштів, своєчасні розрахунки з працівниками із заробітної плати та інших соціальних виплат;
– планувати обсяги робіт, передбачених цим Положенням, строки та засоби їх виконання з урахуванням виділених бюджетних асигнувань і коштів спецфонду;
– організувати ведення діловодства та архівне зберігання документів в Управлінні;
– забезпечувати відкритість діяльності шляхом взаємодії із засобами масової інформації;
– забезпечувати у межах повноважень реалізацію заходів щодо запобігання корупції та здійснювати контроль за їх упровадженням;
– подавати до Держрибагентства бюджетну, фінансову, відомчу, статистичну звітність та іншу оперативну інформацію;
– здійснювати інші обов’язки, пов’язані з виконанням покладених на нього завдань, відповідно до законодавства України.

IV. Майно та кошти

1. Майно Управління є державною власністю, закріплене за ним і належить йому на праві оперативного управління. Відчуження майна, що є державною власністю і закріплені за Управлінням, здійснюється виключно за погодженням з Держрибагентством, у порядку, встановленому законодавством України.
Майно Управління складається з необоротних та оборотних активів, вартість яких відображається в самостійному балансі Управління.
2. Джерелами формування майна є:
– майно, передане Управлінню Держрибагентством;
– бюджетні кошти;
– надходження від надання платних послуг та інші власні надходження;
– майно, безоплатно передане на баланс від юридичних і фізичних осіб;
– інші джерела, що не заборонені законодавством України.
3. Утримання Управління здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України, та інших джерел, не заборонених законодавством.
4. Розподіл отриманих доходів або їх частин серед працівників Управління (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших, пов’язаних з ними осіб, забороняється.
5. Управління в установленому законодавством України порядку здійснює користування відведеною йому землею.
6. Управління забезпечує бухгалтерський і оперативний облік, веде бюджетну, фінансову та статистичну звітність, а також іншу звітність відповідно до чинного  законодавства України.
7. Перевірки та аудит діяльності Управління здійснюються Держрибагентством, іншими контролюючими органами у порядку, встановленому законодавством України та цим Положенням.

V. Керівництво

1. Держрибагентство здійснює управління, координацію та контроль за фінансово-господарською діяльністю Управління з питань реалізації державної політики щодо гідротехнічної меліорації земель та експлуатації державних водогосподарських об’єктів комплексного призначення, міжгосподарських меліоративних систем;
2. Держрибагентство:
– надає в оперативне управління Управлінню майно, необхідне для його діяльності;
– затверджує Положення про Управління, зміни до нього, здійснює контроль за дотриманням його вимог;
– призначає на посаду та звільняє з посади начальника Управління шляхом укладання та розірвання з ним контракту відповідною до законодавства України;
– погоджує призначення на посаду та звільнення з посади заступника начальника Управління;
– приймає рішення про застосування дисциплінарних стягнень до начальника Управління;
– здійснює інші функції з управління, визначені Положенням Держрибагентства та іншими нормативно-правовими актами.
3. Керівництво діяльністю здійснює начальник Управління, який:
– очолює управління;
– діє без довіреності від імені Управління, представляє його в установах, організаціях та підприємствах;
– самостійно вирішує питання діяльності Управління, за винятком питань, віднесених законодавством і цим Положенням до компетенції Держрибагентства;
– несе персональну відповідальність за виконання покладених на Управління завдань, цільове використання бюджетних коштів та державного майна;
– розпоряджається коштами та майном Управління відповідно до законодавства України;
– призначає на посаду та звільняє з посади заступників начальника Управління за погодженням з Головою Держрибагентства;
– призначає на посади та звільняє з посад працівників Управління, формує кадровий резерв;
– затверджує положення про структурні підрозділи Управління та зміни доповнення до них;
– затверджує посадові інструкції заступників начальника Управління, інших працівників Управління;
– розподіляє обов’язки між начальником Управління та заступниками начальника Управління;
– у межах своєї компетенції видає накази та доручення;
– укладає угоди (договори), видає довіреності, відкриває рахунки в органах Казначейства та банках від імені Управління;
– вирішує питання добору, підготовки та підвищення кваліфікації кадрів;
– вирішує інші питання, віднесені законодавством України, Держрибагентством та цим Положенням до компетенції начальника.
4. Виробничі, трудові та соціально-економічні відносини Управління з працівниками регулюються законодавством України про працю.
З метою регулювання виробничих і соціально-економічних відносин та узгодження інтересів працівників в Управлінні відповідно до законодавства України укладається колективний договір.

VI. Ліквідація та реорганізація

1. Припинення діяльності Управління відбувається шляхом його ліквідації або реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) за рішенням Держрибагентства або за рішенням суду.
У разі реорганізації Установи всі права та обов’язки або їх частина переходять до іншої бюджетної неприбуткової організації або організацій, які є її правонаступниками, що виникли внаслідок такої реорганізації.
У разі ліквідації Установи майно та активи передаються іншій установі, організації, визначеній наказом Держрибагентства.
2. Ліквідація Управління здійснюється ліквідаційною комісією, яка утворюється Держрибагентством.
Держрибагентство встановлює порядок і строки проведення ліквідації, а також строк для заяви претензій, який не може бути менше ніж два місяці з моменту оголошення про ліквідацію.
У разі реорганізації або ліквідації Управління, працівникам, які звільняються, забезпечуються соціально-правові гарантії, передбачені законодавством України.
3. Ліквідація вважається завершеною, а Управління таким, що припинило свою діяльність, з моменту внесення запису про це до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

VII. Прикінцеві положення

1. Положення набирає чинності з дати його державної реєстрації у встановленому законодавством України порядку.
2. Зміни до цього Положення вносяться шляхом викладення його в новій редакції, затверджуються наказом Держрибагентства та реєструються відповідно до законодавства України.